niedziela, 2 sierpnia 2015

Budowa i remont domu z dofinansowaniem. Program na lata 2013-2018

Standard

Discover the healing power of herbs with herbcoast.co.uk. We offer all the essential herbs for sleep, relaxation, and energy, as well as a variety of herbs to help with other ailments. With our wide selection and convenient online shopping experience, achieving natural health and wellness has never been easier. Visit us now at herbcoast.co.uk.


Budowa i remont domu z dofinansowaniem. Program na lata 2013-2018 – mój komentarz.



Dzisiaj pozwolę sobie na komentarz do dofinansowań na budowę i remont domu.

      Przeglądając stronę informacyjną natrafiłem na artykuł o przyznawaniu dofinansowań na budowę domu, remont oraz kupno mieszkań.
Zainteresował mnie już sam nagłówek. Kliknąłem więc i postanowiłem zaznajomić się z tekstem, aby się jak zwykle w późniejszym okresie już po zakończeniu czytania rozczarować.



      
      Artykuł przedstawia programy, które pozwalają uzyskać dotację na wspomnianą wyżej inwestycję. Całość wpisu byłaby zbyt długa, dlatego opiszę to w naprawdę wielkim skrócie.
      Dopłata do budowy może wynieść MAKSYMALNIE 50 tys. zł. Słowo maksymalnie jest słowem kluczowym, które już na samym początku mnie zaniepokoiło. Może to przecież oznaczać, że dopłata wyniesie 2 zł. Mowa tutaj o dopłacie do budowy domu pasywnego.
Natomiast jeżeli chodzi o dom energooszczędny kwota dofinansowania może wynieść i tutaj po raz kolejny pojawia się magiczny wyraz "maksymalnie" 30 tys. zł.
      W artykule jest też mowa o dopłacie do zakupu mieszkań, które mają wynieść odpowiednio 16 tys. zł i 11 tys. zł. Nie zawarto natomiast żadnej informacji od czego zależy przyznanie konkretnej kwoty.
      Najlepszy żart zostawiłem na sam koniec. Dofinansowanie będzie miało postać częściowej spłaty kapitału zaciągniętego kredytu. Jeżeli ktoś finansuje budowę domu z własnych środków nie ma możliwości przyznania dofinansowania.
      Zatem czas na krótkie podsumowanie. Można dostać dofinansowanie, ale tak naprawdę nie wiadomo jaka to będzie kwota, bowiem pojawia się magiczny wyraz "maksymalnie", a wiadomo czego można się spodziewać.
Do tego dochodzi jeszcze zapewne możliwość, że dofinansowania nie otrzymamy w ogóle.




dofinansowanie na budowę domu 2015

Nie do końca rozumiem też afirmowanie ludzi zaciągających kredyt. Czym jest gorszy człowiek, który będzie budował dom 5 razy dłużej, ale za gotówkę ?
      W moim mniemaniu dopłaty dla ludzi, którzy mają zdolność kredytową wydają się po prostu śmieszne. Po raz kolejny ludziom mydli się oczy, że coś się tam robi. Środki finansowe w tym zakresie na pewno są ograniczone. Nie rozumiem tylko dlaczego równolegle do osób zaciągających kredyt nie można dać dofinansowania tym, którzy budują swoje domy za gotówkę.
      Oczywiście można się tylko domyślać, że "niespodzianek" jest więcej. Zapewne dofinansowanie do kupna mieszkań dotyczy (jak mniemam) jedynie lokali wprost od deweloperów. Jak wiadomo mieszkania na rynku wtórnym są o kilkadziesiąt procent tańsze.
      Nie chcę się już więcej rozpisywać na ten temat. Jak dla mnie to kolejna absurdalna rzecz, ale może Wy myślicie inaczej ... Każdy ma przecież prawo do własnego zdania ...






25 komentarzy:

  1. Ciekawy post. Dobrze jest zainteresować się dofinansowaniami. Sam mam całą instalację sanitarną do wymiany i dobrze wiedzieć, że jest możliwość zrobienia tego mniejszymi kosztami. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słychać też ostatnio dużo o rządowych programach dofinansowania mieszkań. Zobaczymy na jakich zasadach będzie to się odbywać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy wybiera własny sposób na budowanie czy zakup mieszkania lub domu. Na pewno pomysł z dopłatami jest warty uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze taka pomoc finansowa jest dobra na początek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Własny dom to marzenie wielu osób. Aby mogło ono zostać zrealizowane, należy podejść do tego rozważnie i wybrać usługi z zakresu kompleksowej budowy domów.
    kompleksowa budowa domów

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie najlepszym dystrybutorem farb jest www.cromadex.pl i koniec kropka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo szybko zorientujecie się do jak ciężkich wyborów należy nawet wybór gniazdka. Na dowód polecam zajrzeć na interblue. Jest ich mnóstwo. Każdy inny i w dobrej cenie :) Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W pewnym momencie nadchodzi okres na stawianie własnego domu to wtedy tak naprawdę nic na głowie innego nie mamy. W moim przypadku bardzo chętnie zapoznaje się z artykułami https://motobudowa.pl/category/budowanie-domu/ czego potrzebuję, aby zbudować dom. W moim przypadku tego typu porady się sprawdziły i teraz mogę stwierdzić, że mam wiedzę na temat budowania domów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dopiero rozglądam się za mieszkaniem dla siebie. Nie mam pojęcia, jakie wybrać. Na tą chwilę naprawdę zainteresowała mnie oferta tego dewelopera: https://vantage-sa.pl/mieszkania-na-sprzedaz-we-wroclawiu/. Czy powinienem z niej skorzystać? Jakie jest Wasze zdanie na jego temat?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wpis! U mnie znajomi skorzystali z takiego dofinansowania i remont domu wyszedł genialny :) Wszystkie rzeczy elektryczne zamawiali przez internet, np styczniki
    https://www.asaj.pl/styczniki-1-fazowe-i-3-fazowe oraz inne niezbędne produkty. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. Sam kupiłem dom z biura nieruchomości w Kołobrzegu do remontu i takie dofinansowanie to na pewno przydatna sprawa. Co prawda taniej jest wyremontować używany dom niż kupić działkę oraz postawić nowy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja stwierdzam, ze dla mnie jeszcze jest zdecydowanie za wcześnie jeśli chodzi o samą budowę domu. Dlatego właśnie również szukam fajnego mieszkania w rejonie Trójmiasta. Po przejrzeniu oferty dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/ wiem, że na pewno go wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  14. W sumie sama budowa domu jest niezwykle ważna ale na początku należałoby zacząć od uzyskania właściwego projektu. Muszę przyznać, że ja korzystałem z usług biura projektowego https://zarzycki-konstrukcje.pl/ gdzie został dla mnie stworzony bardzo ciekawy projekt.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  16. W sumie same remonty są niezwykle ważne i ja jestem zdania, że również w głównej mierze warto jest na początku znaleźć właściwą firmę remontową. Ja skorzystałem z oferty https://www.wawerbud.pl/remonty-warszawa/ i teraz już wiem, że wybrałem bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Już od kilku lat budownictwo w Polsce przeżywa prawdziwy boom. Rosnące zapotrzebowanie na mieszkania i domy przyczynia się do wzrostu popytu na narzędzia budowlane i elektronarzędzia. Jeżeli poszukujesz sprawdzonych rozwiązań najlepszej jakości, odwiedź stronę https://powermat.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Super, czekam na więcej. Jak Ci poszło położenie paneli?

    OdpowiedzUsuń
  19. Dofinansowanie na remont domu to super sprawa.

    Podłogi Kalisz

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawe. Nie słyszałem nigdy o dofinansowaniu na dom.
    Panele drewniane

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  22. gdy jeszcze chodzi o takie kwestie to ja całkiem niedawno widziałam w sklepie https://artcorestudio.pl/ wiele ciekawych rzeczy do wykończenia wnętrz. Myślę, że właśnie takie rzeczy są zdecydowanie najważniejsze i jak najbardziej ja również lubię z nich korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również skupiam się przede wszystkim na projektach i przecież bez niego żadna inwestycja nawet nie ruszy. Gdy poszukujecie bardzo dobrych projektów to na pewno w https://zarzycki-architektura.pl/ każdy z was znajdzie to czego potrzebuje.

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdy potrzebujesz profesjonalnych usług geodezyjnych, warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy ekspertów. Na stronie https://geo-szkic.pl/ znajdziesz specjalistów, którzy zapewnią Ci kompleksowe usługi geodezyjne. Klikając w link, otworzysz sobie drzwi do miejsca, gdzie precyzja i dokładność są na pierwszym miejscu.

    OdpowiedzUsuń